Kosmetologi perkakasan: jenis prosedur, kelebihan teknik

peremajaan kulit wajah perkakasan

Bagi banyak orang, kosmetologi hari ini dikaitkan secara eksklusif dengan wanita. Walau bagaimanapun, pendapat ini tidak sepenuhnya betul. Bukan hanya seks yang adil, tetapi juga seks yang lebih kuat bersedia untuk berusaha untuk kelihatan menarik. Sesungguhnya, dengan mengubah peribahasa yang terkenal, mereka disambut dengan penampilan.

Kosmetologi perkakasan adalah kompleks teknik yang dirancang untuk membantu seseorang, tanpa mengira jantina, menjaga kecantikan, awet muda dan penampilan yang menarik. Banyak prosedur yang disediakan oleh salun kecantikan moden hilang di bawah definisi kategori kosmetologi perkakasan.

Apakah arah kosmetologi ini

Baru-baru ini, kemungkinan kosmetologi sangat terhad. Yang boleh diandalkan oleh pesakit adalah tangan doktor pakar kosmetik yang mahir, dan ubat-ubatan yang sedikit yang tidak memberi kesan yang berpanjangan, dan kadang-kadang malah tidak berguna sepenuhnya. Semuanya berubah ketika zaman kosmetologi perkakasan datang.

Tidak semua pengunjung salon kecantikan memahami teknik perkakasan apa yang termasuk. Sebenarnya, semuanya mudah. Kumpulan ini merangkumi sebarang prosedur yang dilakukan menggunakan alat khas yang mempunyai kesan fisioterapeutik. Berkat kesannya pada kulit atau bahagian tubuh tertentu, penyerapan nutrien yang lebih berkesan adalah mungkin, yang memberikan kesan yang lebih tahan lama dan ketara.

Berkat penggunaan peranti, mungkin mempengaruhi kulit bukan sahaja dengan bantuan ubat-ubatan, tetapi juga secara fizikal. Kerumitan membolehkan:

  • menghilangkan perubahan kulit yang disebabkan oleh usia;
  • mempercepat proses regeneratif sekiranya terdapat pelbagai kecederaan;
  • merangsang proses biologi semula jadi yang mendorong peremajaan.
menjalankan prosedur peremajaan kulit pada kulit

Pengunjung ke salon kecantikan telah mendengar bahawa persediaan konvensional yang digunakan dalam penjagaan kulit jarang menembusi jauh ke dalam dermis. Dan, sementara itu, pengaruh mereka sangat diperlukan. Bagaimanapun, di sinilah proses utama berlaku yang membolehkan anda mengekalkan kecantikan dan keremajaan kulit manusia.

Dengan bantuan kosmetologi perkakasan, adalah mungkin untuk menyelesaikan masalah ini. Kulit terdedah kepada mikro, ultrasound atau kekuatan fizikal yang lain, yang menjadikannya lebih rentan terhadap tindakan ubat-ubatan.

Apa kesan yang boleh dicapai

Menurut pakar kosmetik, dengan menggunakan teknik perkakasan, anda boleh mencapai pelbagai kesan. Perkara utama adalah memilih kaedah yang tepat untuk pesakit tertentu. Sekiranya kaedah pendedahan dipilih dengan betul, ada kemungkinan:

1. Memastikan pertumbuhan semula kulit yang mencukupi

Tubuh manusia sentiasa menjalani proses pembaharuan. Di kulit, misalnya, elastin, kolagen, asid hyaluronik disintesis. Adalah mustahil untuk memelihara belia dan daya tarikan tanpa bahan ini. Berkat penggunaan alat, mungkin untuk merangsang pengeluarannya atau menyampaikan ubat ke lapisan kulit yang diinginkan.

2. Menormalkan proses metabolik

Oleh kerana kesan pada kekuatan fizikal pada kulit, mungkin terjadi penarikan lebihan cecair dari kawasan yang dirawat. Bersama dengan cecair berlebihan, produk metabolik, toksin, yang mempunyai kesan negatif terhadap kecantikan kulit dikeluarkan. Selain itu, saliran limfa yang mencukupi disediakan, yang membantu membersihkan ruang sekitar dari bahan berbahaya, racun, dan produk pembusukan.

3. Memberi kesan fisioterapeutik pada badan

Fisioterapi digunakan secara meluas bukan hanya dalam bidang kosmetologi, tetapi juga dalam rawatan pelbagai penyakit kulit. Telah lama terbukti bahawa kesan fisioterapeutik mempunyai kesan yang baik pada tubuh. Dengan bantuannya, mungkin untuk mengurangkan intensiti keradangan, meningkatkan pertumbuhan semula.

4. Menormalkan kerja tisu neuromuskular

Fisioterapi mempunyai kesan yang baik terhadap keadaan kulit - semua orang tahu ini. Ia bermanfaat untuk seluruh badan apabila digunakan dengan betul. Bekalan darah ke otot bertambah baik, penghantaran impuls di sepanjang serat saraf dirangsang.

foto sebelum dan selepas peremajaan kulit dengan peranti

Jadi, sebagai contoh, peremajaan wajah plasma adalah prosedur perkakasan, dengan bantuan yang memungkinkan untuk mencapai peremajaan kulit, memperbaiki warna, dan struktur penutup yang dapat dilihat oleh mata. Walau bagaimanapun, teknik ini juga digunakan untuk merawat seborrhea, jerawat, psoriasis, dan penyakit kulit yang lain. Gambarannya serupa dengan kaedah perkakasan lain: ia berjaya digunakan bukan hanya untuk mengembalikan kecantikan, tetapi juga untuk melawan pelbagai penyakit.

Kebaikan dan keburukan

Peremajaan wajah pada perkakasan baru-baru ini popular di kalangan wanita dan lelaki yang menjaga penampilannya. Adalah wajar jika pesakit berminat dengan kebaikan dan keburukan kaedah.

Faedahnya termasuk:

  • jangka masa kesan - proses yang dilancarkan terus bertindak pada kulit selama beberapa bulan, yang memungkinkan untuk mencapai peningkatan kesan pada peningkatan;
  • pelbagai pilihan rawatan yang berbeza (peremajaan wajah dengan laser, gelombang ultrasonik, vakum, mikro), yang membolehkan anda memilih teknik yang sesuai walaupun dalam kes yang sukar;
  • pelbagai kesan - bergantung kepada prosedur yang dipilih, adalah mungkin untuk mencapai kesan yang berbeza pada tubuh (membuang lemak berlebihan, mensimulasikan kontur badan yang lebih menarik, memperbaiki keadaan umum kulit);
  • keupayaan untuk merangsang proses semula jadi semula jadi, yang perlahan dengan usia, menjadi kurang ketara;
  • keupayaan untuk melakukan sebilangan prosedur di rumah ketika memanggil tuan dengan peralatan yang diperlukan di tempat kediaman;
  • risiko komplikasi minimum sekiranya pesakit berunding dengan pakar kecantikan, petunjuk, kontraindikasi diambil kira.

Walaupun terdapat banyak kelebihan, kosmetologi perkakasan juga tidak kekurangan. Pertama, anda tidak dapat memperoleh hasil yang kekal dan ketara dari prosedur pertama. Selalunya, ia mesti menjalani proses penuaan atau kesan lain agar perubahan dapat dilihat.

Kedua, banyak bergantung pada kemahiran jurusolek itu sendiri. Adalah perlu untuk berhati-hati dengan pilihan tuan, merujuk kepada pakar yang dipercayai.

Teknik yang berkaitan dengan kosmetologi perkakasan

jenis prosedur dalam kosmetologi perkakasan untuk peremajaan

Terdapat banyak jenis prosedur dalam kosmetologi perkakasan. Selalunya digunakan:

  • myostimulation - teknik yang membolehkan anda menyingkirkan lemak berlebihan, membetulkan kontur angka apabila digunakan dengan betul (berdasarkan pengalihan arus kecil melalui otot tertentu);
  • jenis pengelupasan perkakasan (ultrasonik, laser), yang membolehkan anda membersihkan kulit struktur sel mati, memperbaharui dermis;
  • pelbagai jenis pengangkat perkakasan, yang membolehkan anda menegangkan kulit, menjadikannya lebih menarik, kembali muda dan cantik;
  • teknik laser yang membolehkan anda menghilangkan pelbagai kecacatan kulit, seperti parut, parut, dan juga membantu meremajakan kulit, memperbaiki penampilannya;
  • urut perkakasan membolehkan anda menegangkan kulit, membetulkan dagu berkembar, menghilangkan kedutan kecil, melicinkan yang besar;
  • terapi perkakasan mikro merangsang proses regenerasi pada kulit, mencegah pembentukan awal kedutan, membantu melicinkan kulit, penghasilan elastin, kolagen, asid hyaluronik.

Terdapat banyak kaedah kosmetologi perkakasan. Kaedah mempengaruhi tubuh yang paling optimum mesti dipilih dengan bantuan doktor-pakar kecantikan yang cekap. Doktor akan dapat menilai keadaan kulit pesakit atau sosoknya dan, berdasarkan data, memilih pilihan rawatan yang paling berkesan.

Kaedah kosmetologi perkakasan sangat pelbagai. Masing-masing mempunyai kelebihan dan kekurangan. Secara semula jadi, akan ada pesakit yang berpuas hati dengan satu kaedah atau kaedah lain, dan mereka yang tidak berpuas hati dengan hasilnya.

Penting untuk diingat bahawa hasil intervensi tidak hanya bergantung pada kaedah yang dipilih, tetapi juga pada keterampilan ahli kecantikan, kualiti alat dan ubat yang digunakan. Pilihan salun yang betul dalam kes ini memainkan peranan penting dalam kejayaan!

Foto sebelum dan selepas

sebelum dan selepas peremajaan kulit perkakasansebelum dan selepas peremajaan kulit dengan alatgambar sebelum dan selepas peremajaan kulit perkakasan

Testimoni Pesakit

Semasa memutuskan untuk menggunakan bantuan kosmetologi perkakasan, pesakit sering membaca ulasan. Dengan bantuan ulasan, anda dapat memahami seberapa berkesan prosedur yang dipilih, melihat foto sebelum dan sesudahnya.

Disemak oleh seorang wanita, berumur 55 tahun

Setelah 50 tahun, saya melihat bahawa kulit wajah saya sudah tidak kelihatan menarik. Sudah tentu, ada loceng penggera sebelumnya, tetapi kemudian perubahannya menjadi sangat ketara! Dengan bantuan anak perempuan saya, saya mempelajari banyak pilihan untuk peremajaan. Hasilnya, saya menggunakan mikro. Secara jujur, selepas sesi pertama, keajaiban dengan transformasi drastik tidak berlaku. Tetapi selepas 10 sesi saya melihat hasil yang jelas! Lipatan di kawasan segitiga nasolabial dilancarkan dengan ketara, dahi menjadi kurang berkerut. Secara keseluruhan, kulit kelihatan lebih sihat!

Ditinjau oleh seorang wanita, berumur 44 tahun

Setelah banyak pertimbangan, saya memilih untuk peremajaan laser pecahan. Semua perubahan pada kulit yang sama dengan usia, seperti yang mereka katakan, jelas. Sudah tiba masanya untuk melakukan sesuatu mengenainya. Sejujurnya, prosedur itu tidak menyenangkan. Sekiranya terdapat kepekaan kesakitan yang tinggi, lebih baik meminta anestesia. Ya, dan pemulihannya agak lama, saya memutuskan untuk pergi ke orang dalam sebulan! Namun, hasil setelah tempoh pemulihan berlalu, mengejutkan saya. Tidak hanya kerutan kecil yang dilicinkan, tetapi juga kerutan yang cukup besar. Dan kedutan yang tidak dapat dikeluarkan sepenuhnya menjadi kurang ketara!