Peremajaan pecahan

kedutan di sekitar mata dan bibir

Setiap wanita bermimpi memanjangkan usia muda dan mengekalkan kecantikan selama bertahun-tahun yang akan datang. Dan jika dalam kisah dongeng untuk pahlawan wanita yang indah ini menggunakan "epal meremajakan", "air mata binatang yang hebat", konspirasi dan mantra, maka peremajaan fraksional CO2 adalah kaedah berkesan untuk menghilangkan kerutan dalam kehidupan nyata.

Prosedur ini telah menjadi alternatif kepada kaedah agresif yang sebelumnya digunakan dalam kosmetologi. Pemecahan semula laser pecahan juga memberikan kesan yang mendalam, tetapi pemulihan kulit setelah mengangkat jauh lebih cepat. Ulasan pakar dermatologi yang berlatih mengesahkan bahawa kaedah ini membolehkan anda memperoleh hasil yang lebih baik.

Fakta menarik:Perbezaan antara peremajaan kulit wajah pecahan dan pelembapan semula laser tradisional adalah prinsip tindakan. Dalam prosedur klasik, kulit disinari ke seluruh kawasan laman web ini. Dengan peremajaan pecahan, sinar mikro menembus ke arah titik. Akibatnya, kawasan yang berdekatan dan rosak tidak terbentuk di kawasan kulit. Ini membolehkan pemulihan lebih cepat dan memendekkan masa untuk menyelesaikan pemulihan.

Jadi, peremajaan laser pecahan adalah manipulasi perkakasan dermatologi yang bertujuan menghilangkan kedutan, menghilangkan kesan regangan, parut dan parut. Juga, wajah dengan laser pecahan membolehkan anda melegakan pesakit dari bintik-bintik dan bekas luka selepas jerawat. Ganjaran terbaik bagi pakar dermatologi untuk melihat hasil kerjanya adalah kulit yang ringan tanpa bintik-bintik usia, kedutan dan liang pori yang besar. Dan pesakit, melihat hasilnya, mengesyorkan peremajaan dengan laser pecahan kepada rakan dan keluarga.

Fakta menarik:Prosedur ini dipanggil ambulans untuk orang yang menghadapi perubahan kulit yang berkaitan dengan usia. Ia sesuai dengan lelaki dan wanita dari semua peringkat umur. Ia boleh dilakukan di mana-mana bahagian badan: di muka, di leher, lengan. Pada tanda-tanda pertama keperitan, dengan penampilan lipatan di permukaan kulit, anda boleh membuat temu janji dengan pakar dermatologi. Teknologi ini selamat dan berkesan, seperti yang dibuktikan oleh ujian dan penyelidikan.

Walaupun prosedur laser tidak mempunyai had umur, disarankan untuk menggunakannya sehingga kulit akhirnya kehilangan kemampuan regeneratifnya. Sesi pertama boleh dilakukan pada usia 30-35 tahun. Ini akan menjaga kesihatan kulit anda.

Apakah peremajaan pecahan?

Peremajaan laser CO2 pecahan dilakukan dengan menggunakan alat khas - laser CO2 dan alat tambahan untuk permukaan semula pecahan. Fractional CO2 laser adalah peralatan generasi baru. Sinar cahaya melewati kisi yang membaginya menjadi ribuan aliran mikroskopik. Mereka, pada gilirannya, melubangi kulit, bertindak secara tempatan, tanpa menjejaskan kawasan kulit yang berdekatan. Kesan yang disasarkan pada lapisan dalam kulit merangsang pengeluaran bahan seperti kolagen dan elastin oleh sel-sel dermis. Kerana pembebasan aktif mereka, epidermis diperbaharui dengan cepat.

Maklumat menarik:Peremajaan wajah laser sebagai prosedur perubatan dipatenkan pada tahun 2004. Ini didahului oleh penyelidikan klinikal selama berbulan-bulan. Hari ini, prosedur tersebut dijalankan hanya berdasarkan klinik kosmetik dan perubatan khusus, yang memiliki laser berteknologi tinggi di gudang senjata mereka.

prosedur peremajaan laser pecahan

Sinar mikro yang melewati lapisan dermis sangat tipis. Mereka langsung menghancurkan serat elastin dan kolagen lama, memprovokasi pertumbuhan semula tisu baru tanpa cacat. Selepas beberapa hari, hasil prosedur dapat dilihat. Semasa membandingkan laman web pendedahan sebelum dan selepas pendedahan, peningkatan yang ketara dikenal pasti. Anda dapat melihat foto orang yang sudah menggunakan teknik peremajaan ini. Perubahan dapat dilihat dengan mata kasar.

Penting:Walaupun selepas satu sesi, kulit di kawasan yang terkena dikencangkan, memperoleh ketegasan dan keanjalan. Tona kulit kembali. Kedutan berkurang, parut dan regangan menjadi kurang kelihatan. Dan yang penting, kulit terus diperbaharui selama beberapa bulan.

Sebenarnya, manipulasi membolehkan anda mendapatkan kesan peremajaan 3D-4D. Hasil gabungan kelihatan seperti ini:

  • Pengetatan kulit yang mendalam diperhatikan.
  • Kesan meremajakan hingga ke lapisan dalam.
  • Menghilangkan kedutan halus dan pembetulan kedutan dalam.
  • Penjajaran warna dan tekstur dermis.

Untuk memastikan kesan positif yang berkekalan, disyorkan kursus 2-3 prosedur. Selang antara temu janji ahli dermatologi dalam kes ini adalah rata-rata 6 bulan. Jadual terapi individu disusun oleh pakar dermatologi, dengan mengambil kira keadaan awal kulit dan kesan yang ingin dia dapatkan bersama pesakit.

Maklumat berguna:Hasil peremajaan pecahan bergantung pada kelayakan dan pengalaman doktor. Lagipun, pakar mesti mengira intensiti pendedahan optimum dan jumlah sesi yang diperlukan untuk pesakit tertentu. Juga, kecekapan prosedur dipengaruhi oleh kelas laser perubatan. Semakin kecil diameter zon termal mikro peralatan, semakin tepat kesan berlalu dan semakin pendek tempoh pemulihannya.

Bagaimana prosedur peremajaan pecahan dan apa yang diberikannya?

Peremajaan wajah laser dimulakan dengan berunding dengan pakar dermatologi. Selepas penilaian visual dan instrumental mengenai keadaan kulit pesakit, doktor secara individu memilih kedalaman dan intensiti laser pecahan. Ia akan berbeza di setiap kawasan kulit. Melancarkan permukaan kulit di bawah mata atau di sekitar mata akan lebih lembut daripada mengelupas kulit décolleté, perut, dan punggung.

Peremajaan kulit laser pecahan tidak memerlukan persiapan awal. Sudah berada di pejabat pakar, pembersihan kulit dilakukan secara menyeluruh. Peremajaan kulit laser selalu dilakukan dengan krim khas - anestetik. Ini membantu mengurangkan rasa tidak selesa dan tidak selesa.

Penting:Permukaan semula kulit pecahan laser memberikan dorongan kuat untuk pembaharuan tisu, pemodelan epidermis yang diperbaharui kerana pembahagian aktif sel baru dan pembentukan serat kulit baru.

hasil peremajaan pecahan

Dalam beberapa kes, kesan sampingan seperti sedikit edema, yang hilang dalam 3 hari, kegelapan kulit di tempat pendedahan, dapat dilihat. Ia juga akan "turun" dengan cepat.

Petunjuk dan kontraindikasi untuk digunakan

Permukaan semula kulit pecahan laser berkesan dalam keadaan dan manifestasi berikut:

  • kedutan dangkal dan mendalam (usia, ekspresi);
  • stretch mark, parut, parut;
  • bintik usia, kecacatan vaskular;
  • liang yang diperbesar, kesan jerawat;
  • warna kulit kusam, tekstur longgar.

Manifestasi ini adalah petunjuk langsung untuk prosedur. Tetapi dia juga mempunyai kontraindikasi. Peremajaan wajah pecahan laser tidak dilakukan:

  • semasa kehamilan;
  • dengan diagnosis onkologi yang disahkan, epilepsi;
  • dengan penyakit berjangkit akut;
  • dengan diabetes dan penyakit jantung;
  • dengan psoriasis pada peringkat akut.

Setelah pengelupasan bahan kimia, pembersihan perkakasan dan beberapa prosedur kosmetik lain di kawasan yang sama terjejas, sekurang-kurangnya 2 minggu harus berlalu.

Penjagaan kulit selepas laser muncul semula

Penjagaan kulit selepas laser pecahan agak mudah. Semua cadangan akan diberikan oleh pakar dermatologi. Mereka merebak menjadi pelembap aktif kawasan yang terjejas dengan agen pertumbuhan semula dan pelembap.

Maklumat berguna:Pada hari-hari pertama selepas sesi, kemerahan berterusan muncul pada kulit. Kemudian kerak muncul di kulit. Selepas 2-3 hari, dia mula menjauh. Di tempatnya, kulit muda kekal.

Untuk menjadikan pemulihan kulit selepas pelapisan semula laser lebih mudah dan lebih cepat, anda perlu menjaganya dengan kerap. Untuk tiga hari pertama, sapukan krim anti-radang pada kulit tiga kali sehari. Seterusnya, ia akan diganti dengan pelembap. Ia dikontraindikasikan selama sebulan setelah prosedur berada di bawah sinar matahari langsung, berjemur, mengunjungi solarium.

Walaupun harga peremajaan laser pecahan lebih tinggi daripada kos prosedur kosmetik jenis lain, ia dipilih oleh mereka yang benar-benar ingin mendapatkan hasil positif yang dijamin. 3D-4D laser fractional face resurfacing membuat keajaiban.

Kelebihan klinik profesional adalah:

  • peralatan teknikal moden klinik;
  • kakitangan yang berkelayakan tinggi dengan pengalaman kerja;
  • program individu untuk pelanggan;
  • harga objektif untuk semua perkhidmatan;
  • jaminan dan program kesetiaan untuk pengunjung tetap.

Anda boleh membuat janji temu dengan pakar dermatologi profesional sekarang untuk mengetahui lebih lanjut mengenai prosedur peremajaan.