Peremajaan kulit estetik

Lebih sedikit dan lebih sedikit orang yang melakukan pembedahan untuk peremajaan kulit, kerana terdapat beberapa kaedah alternatif dan bukan pembedahan. Mereka ditoleransi dengan lebih baik, dan kesannya tidak berbeza dalam jangka masa. Mereka juga memerlukan lebih sedikit masa dan tidak memerlukan pemulihan. Kaedah bukan pembedahan ditawarkan oleh kosmetologi estetik - tonggak baru ke arah penjagaan kulit.

Peremajaan estetik

Peremajaan kulit estetik adalah pemanjangan awet muda epidermis tanpa memerlukan campur tangan pembedahan. Baru-baru ini, prosedur yang berkaitan dengan kosmetologi estetik semakin meluas. Ini disebabkan oleh fakta bahawa terdapat lebih banyak kaedah bukan operasi. Sekiranya tidak setiap orang akan pergi ke meja pakar bedah demi kulit yang licin, sihat dan cantik, maka ramai yang bersetuju dengan estetika.

Prosedur bukan pembedahan merangkumi: urut, suntikan, penggunaan pelbagai krim, mengangkat, mengelupas, karboksiterapi, dan sebagainya. Dengan bantuan kosmetologi estetik, anda dapat memperbaiki ketidaksempurnaan kulit, melembapkan epidermis, mengubah kontur wajah, menghilangkan kedutan dan tanda-tanda penuaan yang lain. Kosmetologi estetik digunakan bukan hanya oleh wanita, walaupun mereka kebanyakan, tetapi juga oleh wakil separuh lelaki.

keremajaan wajah

Kaedah untuk peremajaan estetik

Kosmetologi estetik merangkumi peremajaan suntikan, peremajaan perkakasan, urutan dan prosedur pencegahan. Prosedur kosmetik menggunakan suntikan termasuk:

  • Mesoterapi- adalah suntikan ubat yang dapat meningkatkan keanjalan kulit, mengembalikan warna yang sihat pada lapisan atas epidermis, melicinkan kedutan dan kelegaan umum pada wajah dan badan. Botox telah lama menjadi ubat mesoterapi yang paling popular.

Penting!Selain kesan meremajakan, kesan sampingan juga dapat dilihat dari pengenalan Botox, seperti: kemunculan ruam alergi, kesukaran bernafas, masalah pada mata dan penglihatan, kegagalan irama jantung, gatal-gatal di kawasan pentadbiran ubat.

Memandangkan kesan negatif pada tubuh, yang lambat laun akan menampakkan diri pada kebanyakan pengguna ubat ini, pakar kosmetologi membuat produk lain yang sesuai untuk pengganti Botox, seperti: asid hyaluronik, fibroblas, ekstrak kolagen dan lain-lain.

  • PlasmoliftingMerupakan kaedah yang agak muda dalam bidang kosmetologi. Ini terdiri dari pengenalan plasma darahnya sendiri hingga kedalaman tidak lebih dari 5 mm ke lapisan atas epidermis. Untuk ini, darah vena seseorang diletakkan di dalam alat khas yang memisahkan plasma daripadanya. Perkara utama adalah tidak mengganggu urutan operasi pemisah pemisah. Plasma ini kemudian disuntik ke dalam kulit manusia. Kaedah ini bagus kerana, jika dijalankan dengan betul, kesan sampingan tidak diperhatikan.
  • Biorevitalisasi- terdiri dalam pengenalan asid hyaluronik ke dalam kulit. Ia mempunyai kesan yang tahan lama, di mana, selain memperbaiki penampilan kulit secara visual, ia melembapkan dan menyuburkannya.
  • Terapi ozon- kaedah moden untuk mensaturkan kulit dengan oksigen, akibatnya proses semula jadi sel epidermis dipicu. Pada asasnya, tidak seperti kaedah sebelumnya, ia hanya digunakan pada kawasan kulit yang bermasalah. Selepas terapi ozon, kesan berikut dapat diperhatikan: pembaharuan tisu subkutan, peningkatan peredaran darah dalam darah, melicinkan kedutan, meratakan warna kulit, rangsangan proses metabolik pada epidermis.
  • Plastik kontur- ini adalah pengenalan persediaan khas - pengisi yang dapat mengembalikan jumlah kehilangan bahagian tubuh yang hilang. Dalam kebanyakan kes, pengisi termasuk asid hyaluronik, ekstrak kolagen dan sediaan tambahan lain, dalam kadar yang selamat untuk tubuh.
peremajaan kulit wajah suntikan

Peremajaan perkakasan merangkumi:

  • Keremajaan ELOS- salah satu prosedur kosmetik "termuda" untuk peremajaan wajah. Ia dilakukan dengan menggunakan pengaruh denyutan arus yang lemah dan cahaya pada lapisan atas epidermis. Dengan pertolongannya, anda dapat merangsang proses metabolik kulit, mengurangkan kedalaman kedutan, menghilangkan kedutan meniru. Prosedur ini tidak menyakitkan dan tidak menimbulkan rasa tidak selesa.
  • Rawatan laser- terdiri dalam penyingkiran zarah mati epitel, menggunakan laser dengan panjang khas. Ia sangat popular kerana tiada kesan sampingan. Prosedur peremajaan tidak menimbulkan sensasi yang menyakitkan. Hasilnya, anda dapat melihat peningkatan keanjalan dan ketegasan kulit, penjajaran warna, pembaharuan epidermis pada tahap sel.
  • Peremajaan foto- mengurangkan kedalaman kedutan, menghilangkan ruam dari pelbagai asal, menyembunyikan jaringan kapilari. Semua ini dilakukan dengan mendedahkan kulit kepada denyutan cahaya. Prosedur terpantas dari semua perkara di atas. Ia digunakan terutamanya untuk orang berusia lebih dari 40 tahun.
  • Mengangkat gelombang radio- mempunyai kesan yang berpanjangan. Prosedur ini merangkumi pendedahan kulit kepada gelombang radio-magnetik. Selepas prosedur ini, peningkatan keanjalan kulit dan kesan peremajaan umum diperhatikan.
  • Pemanasan- dengan baik menghilangkan tanda-tanda awal penuaan. Ia terdiri daripada kesan radiasi frekuensi radio pada lapisan dalam epidermis. Prosedur ini tidak mempunyai kontraindikasi, tidak ada kesan sampingan. Thermage popular dengan kesan stabil. Ia mampu meremajakan kulit dalam satu prosedur setiap tahun.

Pada nota.Urutan boleh dilakukan bukan sahaja di salun kecantikan, tetapi juga di rumah. Perkara utama adalah memahami kawasan mana yang harus terjejas, dan mengambil kira keunikan kulit.

Langkah-langkah pencegahan untuk peremajaan kulit dilakukan dengan menggunakan krim anti-penuaan yang mengandungi ekstrak kolagen dan asid hyaluronik.

prosedur peremajaan kulit wajah

Cara memilih penjagaan yang betul

Untuk setiap jenis kulit, anda boleh memilih produk penjagaan anda sendiri. Terdapat tiga jenis kulit: kombinasi kering, berminyak. Produk yang sesuai untuk kulit berminyak tidak akan dapat membantu kulit kering. Sekiranya kulit memerlukan produk yang lebih berkesan daripada hanya krim, walaupun dengan asid hyaluronik, anda boleh melakukan beberapa prosedur dengan kesan yang menyegarkan.

Apakah prosedur terbaik untuk peremajaan wajah? Kaedah peremajaan perkakasan dianggap paling umum, kerana ia mempunyai kesan yang agak lama, tanpa kesan sampingan, dan hasilnya melebihi banyak jangkaan. Tetapi, agar ubat perkakasan untuk peremajaan menjadi berkesan, anda harus menjalani prosedur.

Untuk pencapaian hasil yang diinginkan dengan lebih pantas, anda boleh menggunakan suntikan. Tetapi anda harus mengkaji dengan teliti ubat-ubatan yang disuntik ke lapisan epidermis, kerana boleh menyebabkan reaksi alergi dan kesan sampingan yang lain.

Prosedur rumah

Anda juga boleh merawat kulit anda di rumah. Ini tidak memerlukan latihan khas. Sebilangan besar wanita berusaha mengekalkan kulit awet muda, tidak bergerak jauh dari cermin di bilik mandi mereka sendiri. Rawatan di rumah mempunyai kelebihannya. Pertama, mereka 100% semula jadi, dan kedua, ini adalah pilihan yang jauh lebih murah daripada pergi ke salon kecantikan.

sebelum dan selepas peremajaan kulit wajah

Salah satu krim buatan sendiri yang paling biasa adalah retinoik. Ia terdapat di kebanyakan kosmetik yang digunakan di salun kecantikan yang mahal. Secara berasingan, alat ini cukup murah. Dianjurkan untuk menggunakannya pada kawasan bermasalah selama 3 minggu pada musim bunga dan musim luruh.

Anda juga boleh menggunakan pelbagai topeng muka di rumah. Hari ini tidak ada masalah dalam membeli topeng untuk kulit di kedai khusus. Tetapi, jika atas sebab tertentu topeng itu tidak dibeli, maka ia boleh disediakan di rumah. Biasanya terdiri dari bahan-bahan yang selalu ada di rumah.

Ia harus difahami!Penjagaan kulit memerlukan pemantauan berterusan dan prosedur tetap. Tidak akan ada kesan jika anda melakukan topeng sebulan sekali.

Pencegahan dan penjagaan

Langkah-langkah penjagaan kulit pencegahan termasuk: urut, pembersihan wajah, dan penggunaan krim anti-penuaan.

Nota!Agar kulit wajah kelihatan sihat dan cantik, perlu mengecualikan diet rendah kalori dari kehidupan. Anda juga perlu minum banyak air bersih - sekurang-kurangnya 1. 5 liter sehari.

Dengan pendekatan penjagaan kulit yang betul, ia akan menggembirakan anda dengan kesihatan, bebas kedutan dan keanjalan untuk jangka masa panjang. Perkara yang paling penting adalah mematuhi peraturan tertentu untuk merawat pelbagai jenis kulit. Juga perlu difahami bahawa setiap prosedur kosmetik di salun yang berkaitan dengan pelbagai teknik peremajaan kulit hanya boleh dilakukan oleh pakar yang berkelayakan.