Ubat rakyat dan resipi kecantikan untuk wanita

timun untuk peremajaan kulit

Bercakap tentang kecantikan, persoalan kesihatan segera timbul dan saya ingin tahu apa resipi kecantikan rakyat akan membantu dalam mengekalkannya. Lagipun, pada asasnya punca penuaan badan dan kehilangan penampilan cantik badan sebahagian besarnya bergantung padanya.

Kejayaan seseorang dalam kehidupan, secara peribadi dan profesional, adalah sangat penting. Kecantikan adalah gabungan kesihatan dan kebahagiaan. Walau bagaimanapun, bagi orang konsep ini adalah abstrak, ia mempunyai makna yang berbeza tentang konsep kecantikan. Bagi kebanyakan orang, ini adalah dandanan: rambut, kulit, kuku, gigi.

Sudah tentu, dengan adanya kesihatan yang baik dan kebahagiaan duniawi yang bersyarat, kecantikan adalah komponen yang telah disenaraikan. Pada masa yang sama, penjagaan diri harian, sebagai sokongan untuk belia dan daya tarikan, harus menjadi pendekatan yang munasabah.

Ramai wanita, yang cuba mencapai kecantikan maksimum, menjadikan kulit muka mereka sebagai medan ujian untuk menguji semua resipi, alat dan kaedah yang sedia ada.

Kita tidak boleh lupa bahawa anda boleh kehilangan keindahan mana-mana produk baru kosmetik yang dicadangkan, jika ia tidak diuji pada kawasan kecil kulit. Keputusan alahan boleh menjadi sangat menyedihkan, yang perlu disembuhkan untuk masa yang lama dan hilang selama berminggu-minggu, atau bahkan berbulan-bulan, secara umum, konsep daya tarikan.

Mana-mana krim harus sepadan dengan jenis kulit anda, kriteria umur dan tidak mengandungi alergen yang mungkin menjadi tindak balas dalam kes anda. Jika anda menganalisis kaedah kecantikan rakyat yang dilindungi, maka terdapat banyak daripada mereka, anda hanya perlu memilih sesuatu sendiri. Hari ini kita hanya akan bercakap tentang resipi kecantikan yang paling popular yang boleh anda gunakan di rumah. Mari mulakan!

Ubat-ubatan rakyat yang popular di rumah

topeng kopi untuk peremajaan

Sebagai contoh, untuk menjadikan rambut anda cantik, anda perlu menyuburkannya dalam bentuk topeng. Untuk melakukan ini, anda perlu mengambil akar burdock, mengisarnya, tambah beberapa sudu madu dan sapukan campuran ini selepas mencuci rambut anda selama 15 minit, balut kepala anda dengan tuala. Kemudian bilas rambut anda dengan air. Kesan yang baik diberikan oleh bir biasa, yang disapu ke akar rambut, dibiarkan pada masa yang sama dan dibasuh dengan syampu.

Resepi Kecantikan Muka

Nak beri kesegaran pada kulit wajah, banyak juga resepi kecantikan. Sebagai contoh, untuk memutihkan muka anda, anda perlu mengambil 2 tablet hydroperite dan 1 sudu teh soda, hancurkan semuanya, tambah sedikit air suam masak untuk membuat buburan. Ia perlu digunakan pada muka selama 5-10 minit, kemudian bilas dan lap dengan kapas dengan susu. Hasilnya akan segera. Anda boleh menggunakan topeng muka parafin. Ini juga merupakan cara yang cekap.

Resipi untuk kulit yang cantik

Untuk menyuburkan kulit, anda perlu mengambil setengah timun segar, parut, tambah 2 titis jus lemon dan 1 telur. Kemudian campurkan, sapukan selama 15 minit pada muka, bilas. Dalam kes pertama dan kedua, kawasan di sekeliling mata tetap terbuka, topeng tidak digunakan padanya.

Resipi untuk kecantikan kuku

Untuk menguatkan dan menjadikan kuku anda cantik, teruskan seperti berikut. Pada waktu malam, sebaik-baiknya sebelum hujung minggu, kami mengeluarkan sisa-sisa pengilat kuku, membuat mandi pembersihan hangat untuk mereka, memangkas, betul. Kemudian kami mengambil iodin farmasi biasa, berus dari pengilat kuku lama dan cat kuku dengan iodin. Lebih baik dalam 2-3 lapisan. Prosedur ini, dijalankan sekali seminggu, akan berbuah dalam sebulan, kuku akan menjadi kuat, berhenti mengelupas. Resipi ini sangat berkesan.

Resipi kecantikan gigi

Kecantikan gigi bergantung kepada kesihatannya. Lagipun, anda tidak boleh menutup gigi yang rosak atau ketiadaannya dengan apa-apa. Di sini anda memerlukan doktor gigi, tetapi anda boleh memutihkan gigi anda sendiri di rumah. Ambil jus lemon dan soda dalam bahagian yang sama, campurkan, gosok gigi anda dengan berus gigi dengan gruel ini.

Sekiranya gigi tidak ditutup dengan plak gelap, maka prosedur sekali pun membantu, jika tidak, ia perlu dilakukan semula selepas 2 minggu. Tetapi ingat, anda tidak boleh melakukan ini dengan kerap, maksimum 1-2 kali sebulan, kerana enamel gigi boleh merosot dan menjadi terdedah.

Kecantikan anda hanya di tangan anda! Cuba mana-mana resipi yang dicadangkan dan anda akan merasai hasilnya dalam beberapa hari.