Menghilangkan kedutan: kaedah peremajaan kulit yang paling berkesan

peremajaan kulit muka

Penampilan kedutan tidak pernah menggembirakan wanita, walaupun pada hakikatnya proses ini adalah semula jadi dan semula jadi. Di samping itu, tidak setiap wanita akan bersetuju untuk mencuba kaedah radikal untuk menghilangkan kedutan.

Tampil muda pada usia apa pun adalah impian setiap wanita. Dan terima kasih kepada pencapaian sains moden, ini menjadi mungkin. Kosmetologi dan pembedahan plastik menawarkan rangkaian keseluruhan prosedur anti-penuaan yang bertujuan untuk memerangi perubahan negatif dalam kompleks.

Kesan yang setanding boleh diberikan oleh penjagaan rumah - kosmetik berkualiti tinggi, urut, gimnastik. Perkara yang paling penting sebelum prosedur adalah untuk mendapatkan nasihat daripada pakar yang kompeten yang akan memberitahu anda sama ada anda memerlukannya pada dasarnya, sama ada ia akan memberi hasil dalam memerangi masalah yang paling ketara dalam kes anda dan menentukan sama ada terdapat sebarang kontraindikasi .

Melembapkan dengan krim

Pada usia muda, kulit secara praktikal tidak menyebabkan masalah: ia anjal, licin dan baldu kerana jumlah kelembapan yang mencukupi. Anda boleh mengekalkan keseimbangan normal pada masa muda dengan bantuan topeng dan pelembap. Mereka akan membantu melindungi kulit daripada kekeringan dan sedikit melambatkan penampilan kedutan. Pelembap biasanya mengandungi asid hyaluronik, bahan yang boleh mengekalkan kelembapan.

Pengisian kedutan

Untuk meratakan tekstur kulit, kedutan dipenuhi dengan gel semula jadi atau sintetik. Pengisi yang paling popular ialah asid hyaluronik. Secara purata, tempoh prosedur ini adalah dari enam bulan hingga sembilan bulan, tetapi semuanya bergantung pada pengisi.

Mesoterapi

Kaedah memanjangkan daya tarikan remaja ini dilakukan dengan bantuan suntikan mikro - sebagai tambahan kepada asid hyaluronik, kulit dipelihara dengan unsur mikro dan vitamin "koktel". Kelemahan prosedur ini adalah penampilan edema dan kadang-kadang sakit.

Biorevitalisasi

Penampilan kedutan tidak pernah menggembirakan wanita, walaupun pada hakikatnya proses ini adalah semula jadi dan semula jadi. Di samping itu, tidak setiap wanita akan bersetuju untuk mencuba kaedah radikal untuk menghilangkan kedutan. Nasib baik, terdapat kaedah yang lebih lembut, sebagai contoh, biorevitalisasi - kembali ke kehidupan. Intipati prosedur ini adalah untuk menyuburkan kulit dengan asid hyaluronik melalui suntikan, yang jauh lebih berkesan daripada produk kosmetik dengan penambahannya.

Radiesse - kalsium hidroksiapatit

radiesse untuk peremajaan kulit

Kini pengisi berasaskan kalsium hidroksiapatit Radiesse telah menjadi sangat popular. Mekanisme tindakannya adalah berdasarkan penghasilan kolagen sendiri oleh kulit. Bahan ini digunakan untuk pembetulan volumetrik atau volumetrik muka, dan tempoh sahnya adalah sehingga dua bulan. Pembetulan sedemikian akan membetulkan kelantangan muka, yang mungkin hilang dengan usia.

Toksin botulinum

Detik suka atau duka dalam hidup kita meninggalkan kesan di tubir mata dan mulut. Untuk menghilangkan kedutan muka, suntikan toksin botulinum digunakan, yang melumpuhkan otot muka dan seseorang tidak boleh berkedut sehingga enam bulan. Kesannya muncul dengan cepat, jadi prosedurnya menjadi sangat popular.

Kulit kimia

Pengelupasan kimia akan membantu meremajakan kulit wajah dan meningkatkan kualitinya. Pengelupasan kimia boleh membuat perbezaan bergantung pada kedalaman pendedahan. Prosedur yang lebih agresif, lebih lama kulit memerlukan masa untuk pulih.

Rawatan laser

Teknik ablatif untuk peremajaan adalah yang paling radikal. Semasa prosedur ini, lapisan atas kulit diwap menggunakan kilat laser. Oleh itu, kulit dipulihkan semula, tetapi tanpa bintik-bintik umur dan kedutan.