Bagaimana untuk menghilangkan kedutan di kawasan décolleté?

Gadis dengan kulit licin di leher dan décolleté selepas prosedur peremajaan

Bagaimana untuk menghilangkan kedutan pada leher dan décolleté? Soalan biasa yang ditanya oleh wanita. Dan betul! Anda perlu memantau keadaan kulit anda untuk kelihatan segar pada sebarang umur.

Kemunculan kedutan, kekejangan kulit, kehilangan ketegasan dan keanjalan décolleté - semua ini sering mengkhianati usia.

Punca penuaan kulit yang cepat

Kulit badan yang agak anjal - dan kelenturan leher dan décolleté. Kenapa begitu?

Struktur kulit di kawasan ini adalah setanding dengan kawasan sekitar mata.. Begitu juga, semua masalah yang sama timbul - sensitiviti, kekeringan, dehidrasi.

Oleh itu, sedikit perhatian diberikan kepada penjagaan kawasan ini. Sebagai contoh, apabila membuat topeng untuk kedutan di muka, kita tidak selalu ingat bahagian tambahan untuk leher dan bawah. Apatah lagi mengupas atau prosedur lain. Sebelum tidur, jarang ada sesiapa yang menyapu krim pada kawasan décolleté.

Tidak perlu bercakap tentang faktor seperti kekurangan zat makanan, perubahan hormon dan usia cetek. Anda sudah mengetahuinya dengan baik.

Nah, setelah mengetahui sebabnya, mari kita bincangkan sekarang tentang apa yang perlu dilakukan, bagaimana untuk menghilangkan kendur dan kedutan. Seterusnya, kami menawarkan beberapa kaedah bagaimana untuk menghilangkan kedutan di kawasan décolleté.

Pendekatan kepada masalah

Adalah penting untuk membiasakan diri dengan aktiviti harian dan melaksanakannya hampir seperti ritual. Jadi, antaranya:

  • pembersihan,
  • toning,
  • makanan (pada waktu malam),
  • penghidratan (pada waktu pagi).

Di samping itu, perhatian mingguan harus diberikan kepada prosedur pengelupasan lembut. Sudah tentu, menggosok tidak akan membawa kepada fakta bahawa anda boleh segera menghilangkan kedutan (terutamanya kerana pendedahan keras hanya akan memburukkan masalah! ), Tetapi pengelupasan lembut akan membuahkan hasil dengan penggunaan sistemik.

Pengelupasan lembut

Untuk mengelupas, terutamanya scrub semulajadi digunakan dengan:

  • sayang
  • kopi,
  • tanah liat,
  • minyak.

topeng muka

Topeng untuk leher dan décolleté terhadap kedutan dua kali seminggu juga merupakan kaedah penjagaan rapi yang sangat baik. Ia bernilai mengambil bahan semula jadi sebagai asas, seperti minyak, herba, sayur-sayuran, produk tenusu, buah-buahan.

Topeng pasli

Untuk menyediakan komposisi yang anda perlukan:

  • sekumpulan herba segar
  • 130 gr susu
  • kain nipis.

Susu mesti direbus, dituangkan ke dalam gelas dengan 2 sudu besar pasli cincang. Campuran masih perlu diselitkan selama kira-kira lima minit. Kemudian kain direndam dalam komposisi ini, diperah. Dan leher dan décolleté menerima sejenis kompres. Dikeluarkan selepas 20 minit. Prosedur harus dilakukan secara teratur, tetapi tidak setiap hari.

Protein

Untuk menghilangkan kedutan, anda boleh mencuba resipi dengan protein.

Anda perlu:

  • 1 biji telur
  • 1 sudu kecilminyak (sayur-sayuran, lebih baik zaitun),
  • setengah limau
  • kain kasa.

Dalam bekas, putih telur, jus lemon dan minyak dicampur. Kemudian kasa dibasahkan dalam komposisi ini, kemudian, dengan analogi dengan resipi sebelumnya, topeng digunakan. Leher, kawasan décolleté hendaklah dibalut. Kami menembak selepas 10 minit.

Topeng yang mengandungi gelatin

Resipi:

  • gelatin (1 sudu besar) dicampur dengan air (2 sudu besar),
  • dalam mandi air, komposisi ini dipanaskan sehingga kristal larut,
  • kepada yang sedia ada anda perlu menambah 2 sudu besar. kanji (pilih - jagung atau kentang).

Topeng anti-kedut sesuai untuk leher dan décolleté, tetapi sentiasa dalam bentuk hangat.

Minyak

Prosedur sedemikian juga akan membantu menghilangkan manifestasi kecil kedutan dengan penggunaan sistematik. Untuk topeng ini, minyak diambil: 1 sudu besar setiap satu - jojoba, lubang pic, kuman gandum. Antara bahan-bahan lain dalam komposisi ialah satu sudu jus sitrus, jumlah garam yang sama (ambil betul-betul laut, tetapi bersaiz sederhana).

Penyediaan: minyak dicampur, jus lemon dituangkan ke dalam mangkuk yang sama, garam ditambah. Selepas kacau dengan komposisi ini, leher dirawat, zon itu sedikit lebih rendah. Kemudian tutup dengan filem berpaut, di atas - dengan kain hangat. Kami menunggu lima belas minit, mungkin lebih lama.

Penjagaan berasaskan aloe

Resipi lain dengan bahan semula jadi akan membantu menghilangkan kedutan:

  • pulpa daun aloe
  • 1 kuning telur,
  • sayang.

Aloe mesti dicincang halus untuk mendapatkan konsistensi lembek. Terdapat juga kuning telur, menguli, tuangkan madu, juga campurkan dengan teliti. Sapukan pada bahagian yang bermasalah, kemudian rendam selama 15 minit dan bilas.

Gimnastik untuk kulit licin

Anda juga boleh melakukan senaman jika anda ingin menghilangkan lipatan kulit. Gimnastik khas, jika dilakukan dengan kerap, memberikan hasil. Lipatan kecil hampir hilang, kedutan melintang dalam juga tidak lagi begitu jelas.

  1. Jadi, urutan latihan pertama. Kedudukan permulaan - duduk di atas lantai. Bahagian belakang harus dilonggarkan sebanyak mungkin. Letakkan kaki anda supaya lebih selesa. Kami mengangkat kepala kami dan membuangnya semula.Pastikan anda melakukannya dengan lancar dan jangan biarkan pergerakan mengejut sedikit pun.. Tunggu 5 saat, kembali ke kedudukan permulaan. Dan sedemikian - 10 ulangan.
  2. Kedua. Kedudukan permulaan tidak berubah. Hanya kami menolak kepala secara maksimum, pertama ke sebelah kanan dan membetulkannya dalam kedudukan ini sehingga lima saat. Sekarang kita kembali ke kedudukan permulaan, kita melakukan perkara yang sama di sisi lain. Untuk setiap sisi - 10 pendekatan dengan cara yang sama.

Di bawah adalah satu lagi kompleks gimnastik serviks yang membolehkan anda menghalang penampilan kedutan dalam dan mengeluarkan yang kecil.

  • Duduk dengan punggung rata di atas kerusi, anda perlu melakukan 5 pergerakan kepala bulat dalam 2 arah. Kemudian tarik dagu serapat mungkin ke dada, cuba tekan ke badan. Dalam kedudukan ini, anda perlu kekal dari 10 hingga 15 saat.
  • Otot mesti tegang, condongkan kepala ke kiri, kemudian ke kanan. 4-5 ulangan pada setiap sisi. Kemudian lakukan 8-10, secara beransur-ansur mempercepatkan rentak.
  • Jari hendaklah diletakkan di belakang kepala, tutupnya di dalam kunci. Buat rintangan dengan tangan anda, dan tarik kepala anda ke bawah, kemudian ke belakang dengan tajam. Ini perlu dilakukan enam hingga lapan kali.Kecekapan lebih tinggi, lebih kuat rintangan tangan.
  • Dengan punggung lurus, anda perlu duduk di atas kerusi, dan condongkan kepala anda ke belakang, di belakang. Pandang ke atas dan gerakkan rahang anda seolah-olah mengunyah. Dalam kes ini, mulut mesti ditutup. Satu minit diperuntukkan untuk latihan ini, kemudian kedudukan permulaan.

Urutan anti-kedut leher dan décolleté yang ringkas setiap hari

Sebagai peraturan, urutan sedemikian tidak mengambil masa lebih daripada tiga puluh saat sehari.

  • Anda perlu mengangkat kepala anda.
  • Urut kulit dengan belakang tangan anda, bergerak dari bawah ke atas. Tangan mesti bersilih ganti.
  • Pada akhirnya, dengan bahagian belakang tapak tangan, anda boleh membuat gerakan menepuk di dagu.

Urut leher dan décolleté terhadap kedutan dilakukan dengan baik di salun, terutamanya yang menggunakan teknik oriental tradisional. Di samping itu, krim digunakan yang melicinkan kedutan dan pada masa yang sama menegang, menenangkan dan menjaga kulit.

Penting! Mana-mana manipulasi dengan leher, sama ada urutan atau senaman, harus dilakukan selepas pembersihan, anda juga boleh menggunakan krim terlebih dahulu. Jadi kulit lebih mudah terdedah.

Teknik salon

Kedutan di kawasan leher dan décolleté kadangkala diputuskan untuk dikeluarkan dengan bantuan program pemulihan salon.

  • Fotoporasi, fototerapi. Penggunaan peranti berdasarkan tindakan cahaya membawa kepada melicinkan kedutan, menghilangkan bintik-bintik penuaan dan bertujuan untuk menyembuhkan kapilari.
  • Teknik laser yang turut menjejaskan kulit kendur.
  • RF mengangkat. Kaedah untuk mengetatkan dan meremajakan.
  • Mesoterapi. Ia melibatkan suntikan berasaskan asid hyaluronik, ekstrak tumbuhan, vitamin, dll.
  • Toksin botulinum di leher dilakukan agak jarang, tetapi ia membolehkan anda mengeluarkan tali otot menegak dan kedutan yang berkaitan dengannya. Kulit leher menjadi lebih licin dan kelihatan lebih muda. Walau bagaimanapun, mungkin terdapat kesukaran sementara dalam pertuturan dan menelan.

Kadang-kadang mereka juga melakukan pembedahan plastik untuk memulihkan keremajaan leher dan décolleté. Pilihan bagaimana untuk mengekalkan daya tarikan dan kecantikan anda adalah milik anda.