Kaedah moden peremajaan kulit muka

mesin peremajaan kulit

Dengan usia, kulit kehilangan keanjalan dan kedutan muncul. Ramai wanita menganggap proses penuaan ini sangat menyakitkan dan, sudah tentu, ingin melambatkannya dan menangguhkannya ke masa yang akan datang. Kosmetologi moden dan pembedahan estetik menawarkan banyak cara peremajaan. Beberapa kaedah membolehkan anda mencapai kesan yang diingini dalam masa yang sangat singkat.

Oleh kerana kaedah moden peremajaan kulit muka di salon dibentangkan dalam jumlah besar, hari ini saya akan bercakap tentang beberapa daripadanya:

sel stem

Peremajaan kulit muka di salon menggunakan sel stem adalah kaedah baru dan menjanjikan. Sel stem mempunyai kesan positif ke atas seluruh badan secara keseluruhan. Seseorang bukan sahaja menghilangkan kedutan, dan menegangkan kulit muka dan leher, tetapi juga meningkatkan kesejahteraan keseluruhan, dan metabolisme dipulihkan. Tetapi tidak semuanya begitu tanpa awan dengan cara ini.

Perubatan selular baru-baru ini mula berkembang, dan akibat daripada pengenalan sel stem masih belum cukup dikaji. Beberapa kajian menunjukkan bahawa apabila mereka memasuki tubuh manusia, mereka boleh menyebabkan perkembangan tumor kanser.

Photorejuvenation

Kaedah ini bertujuan untuk meremajakan epidermis dengan bantuan fluks cahaya. Prosedur ini dijalankan dalam beberapa sesi dan memberikan kesan positif yang berkekalan.

Sudah selepas pendedahan pertama, kedutan halus benar-benar licin, yang dalam berkurangan. Tompok penuaan hilang, tona, keanjalan meningkat, kulit bertambah baik. Kaedah ini sangat popular, kerana ia tidak berbahaya dan tidak menyakitkan. Setiap sesi berlangsung purata 15-20 minit.

Kelemahan photorejuvenation ialah peremajaan tidak menjejaskan badan secara keseluruhan, ia hanya menjejaskan kulit. Di samping itu, kaedah ini adalah kontraindikasi untuk orang berkulit gelap, wanita hamil. Ia tidak boleh digunakan untuk penyakit darah dan kulit, penyakit onkologi. Ia biasanya digunakan bersama dengan kaedah lain untuk memulihkan keremajaan.

Laser pecahan

Laser pecahan adalah rawatan terbaik untuk masalah kulit. Dengan bantuan muncung khas, yang mempunyai sejumlah besar lubang mikro, zarahnya dikeluarkan, dan kerosakan dipulihkan oleh sel-sel kawasan jiran. Kesan mengangkat dicapai kerana fakta bahawa semasa penyembuhan, tisu mengetatkan, dan nada kulit meningkat. Untuk kesan yang ketara, anda perlu melalui 3-5 prosedur standard.

Biorevitalisasi

Biorevitalisasi diamalkan secara meluas dalam kosmetologi. Asid hyaluronik disuntik di bawah kulit menggunakan picagari atau laser. Selepas itu, tuberkel kecil akan muncul berhampiran mata. Mereka akan hilang dalam 1-2 hari. Bujur muka menjadi lebih jelas, warnanya bertambah baik, dan kulit menjadi tegang.

Mesoterapi

Kaedah ini berdasarkan pengenalan bahan aktif secara biologi di bawah kulit menggunakan suntikan mikro. Selepas prosedur, fungsi regeneratif epidermis dipulihkan. Dengan bantuan mesoterapi, anda bukan sahaja boleh menghilangkan kedutan dan memperbaiki bentuk muka bujur, tetapi juga menyembuhkan jerawat dan selulit. Tetapi sebelum membuat keputusan untuk menggunakan mesoterapi, perlu diambil kira bahawa tindak balas alahan mungkin berlaku. Juga, kaedah ini tidak boleh digunakan pada hari kritikal.

Mengelupas dalam

Dengan bantuan pengelupasan yang mendalam, lapisan sel mati dikeluarkan dari permukaan kulit, yang menyebabkan percepatan proses penjanaan semula sel. Menggunakan kaedah ini, jerawat, kedutan halus, kecacatan kulit kecil dihapuskan dengan berkesan. Walau bagaimanapun, sifat traumatik kaedah ini harus diambil kira. Pengelupasan dalam perlu dilakukan hanya di bilik kosmetologi khas oleh pakar yang berkelayakan tinggi. Prosedur ini agak menyakitkan, jadi ia dilakukan di bawah anestesia tempatan.

Pembedahan plastik

Ini adalah kaedah peremajaan yang radikal dan sangat berkesan. Hampir semua artis popular dan orang awam menggunakannya. Operasi dilakukan di bawah anestesia am. Semasa operasi, kulit diketatkan, menghilangkan kedutan dan lipatan yang terbentuk. Kesan pembedahan plastik dapat dilihat dengan serta-merta dan berlangsung selama 5-7 tahun. Kaedahnya adalah kardinal, mempunyai kontraindikasi dan kemungkinan komplikasi.

Kulit kimia

Melalui prosedur ini, lapisan atas epidermis dikeluarkan menggunakan pelbagai asid (fenol, asid trichloroacetic dan cara lain). Asid disapu pada kulit dalam lapisan nipis. Di bawah pengaruh mereka, lapisan atas dikeluarkan dan sel lama dikeluarkan. Akibatnya, kedutan, jerawat dan jeragat hilang. Sel kulit diaktifkan, proses pembaharuannya dipulihkan.

Biogel dan benang emas

Produk ini juga digunakan dalam teknik peremajaan kulit muka dan leher. Biostimulan khas dimasukkan ke dalam lapisan subkutaneus, yang membantu meratakan integumen, menegangkan dan melicinkan kedutan, dan mengaktifkan pembentukan protein kulit. Dengan bantuan benang emas, bingkai terbentuk yang menghalang kulit daripada kendur. Ini adalah cara peremajaan moden dan berkesan.

Topeng anti-penuaan

Ini adalah kaedah peremajaan muka dan leher yang paling mudah dan paling popular. Dengan bantuan bahan semula jadi yang terkandung dalam topeng, kedutan dilicinkan, kulit menjadi lebih elastik, warnanya bertambah baik. Produk sedemikian mudah disediakan di rumah dan digunakan 2-3 kali seminggu.

peremajaan ELOS

Kaedah ini telah menjadi lebih dan lebih popular dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Ia berdasarkan gabungan pendedahan kepada tenaga cahaya dan arus radio. Teknologi peremajaan menghilangkan bintik penuaan, kecacatan kulit kecil, jerawat, jeragat dan menghilangkan kedutan. Tetapi prosedurnya agak menyakitkan dan menyebabkan kemerahan kulit.

Pengangkatan gelombang radio

Kaedah mengangkat gelombang radio tidak menyakitkan sama sekali, tidak seperti prosedur sebelumnya. Ia berdasarkan pemanasan tisu epidermis dengan arus frekuensi tinggi. Akibatnya, terdapat pengaktifan metabolisme dan aliran darah, serta peningkatan dalam proses pengeluaran komponen yang bertanggungjawab untuk menegangkan kulit. Selepas prosedur, kedutan berkurangan, dan kulit menjadi elastik. Tempoh sesi adalah 25-30 minit. Kesan pendedahan boleh bertahan sehingga dua tahun.

Pengangkatan segera

Pengangkatan segera dicapai melalui teknik yang dipanggil LPG. Ini adalah urutan mekanikal yang mengurangkan kedalaman kedutan dan melegakan bengkak muka. Kesannya sangat menyenangkan, dan kesannya sangat menakjubkan. Selepas 20-30 minit urut, otot muka mengendur dan tona kulit menjadi sekata.

Terapi arus mikro

Kaedah lain ialah terapi arus mikro, bertujuan untuk bekerja dengan otot muka. Pengurangan dan peningkatan peredaran darah mereka adalah disebabkan oleh arus bolak-balik, yang menjejaskan ujung saraf. Semasa terapi arus mikro, seorang wanita mungkin merasakan sedikit kesemutan di tempat-tempat di mana terdapat sentuhan dengan elektrod. Selepas itu, menjadi ketara bagaimana "bingkai" muka diperkuat, kening dinaikkan, dan tulang pipi menjadi lebih tinggi. Kesan yang terhasil boleh bertahan sehingga dua bulan.

Urut plastik

Menegangkan urutan pemplastikan kulit dengan sempurna. Teknik ini adalah salah satu yang paling konservatif dan terletak pada fakta bahawa dermis tertakluk kepada gosokan kuat selama 15 minit. Urut menghilangkan kedutan mimik kecil dan mempunyai kesan positif pada otot.

Ini bukan semua cara untuk menjadikan kulit lebih muda dan menarik. Terdapat banyak lagi kaedah peremajaan moden. Sebelum memilih mana-mana daripada mereka, adalah lebih baik untuk belajar bagaimana untuk mencegah tanda-tanda penuaan. Untuk melakukan ini, jaga kulit anda, bersihkannya dengan teliti tepat pada masanya, gunakan krim dan kosmetik berkualiti tinggi, dan perhatikan ekspresi muka anda. Kemudian anda mungkin tidak memerlukan prosedur peremajaan dalam masa terdekat.