Peremajaan wajah laser

Tidak ada wanita yang ingin menjadi tua, jadi dia berusaha sekuat tenaga untuk memanjangkan masa mudanya dan menyingkirkan perubahan yang berkaitan dengan usia. Anda boleh menyingkirkannya dengan kosmetik. Sudah tentu, kosmetik seperti itu sangat mahal, tetapi kecantikan memerlukan pengorbanan. Lebih-lebih lagi, produk kosmetik tidak selalu membantu menghilangkan semua penyakit yang dialami oleh jantina yang berlainan usia.

Juga, wakil seks yang lemah dapat melakukan operasi kosmetik khas untuk dirinya sendiri, yang akan membantunya menyingkirkan semua kekurangan.

Apakah peremajaan wajah laser

Ini adalah pembetulan yang memerlukan pendekatan yang berhati-hati dan bertanggungjawab.

Peremajaan wajah laser

Dengan prosedur ini, seks yang lebih adil dapat:

  • menghilangkan bintik-bintik usia, kedutan;
  • kawasan kendur yang betul.

Di samping itu, ketika menggunakan peremajaan wajah laser, pesakit dapat:

  • mengurangkan saiz liang;
  • menjadikan kulit wajah lebih sekata dan memberikan warna yang lebih semula jadi;
  • menyingkirkan perubahan yang berkaitan dengan usia;
  • menghilangkan rangkaian vaskular;
  • menyingkirkan bintik-bintik usia;
  • menjadikan kulit lebih lembut tanpa menggunakan sebarang kosmetik;
  • menjadikan kulit lebih halus, kulit lebih sihat, memberikan naungan yang sihat;
  • untuk menghilangkan seks yang lebih adil dari urat labah-labah;
  • meningkatkan pengeluaran kolagen, elastin, yang mempengaruhi keanjalan kulit.

Prosedur ini dilakukan untuk wanita berumur lebih dari 30 tahun dan di bawah 50 tahun. Sinar laser mempunyai kesan yang sama pada tisu mana-mana wanita. Tetapi sama ada mungkin atau tidak untuk membawa kesan ini pada pesakit tertentu, hanya doktor yang akan mengatakannya.

Prosedur peremajaan kulit wajah laser mempunyai kualiti positif dan negatif.

Sebagai contoh, prosedur:

  • Tidak meninggalkan bekas luka atau tanda tidak menyenangkan yang lain. Ini disebabkan oleh fakta bahawa pancaran laser mempunyai kesan titik pada kawasan masalah. Selepas 3-4 hari, semua gejala yang tidak menyenangkan akan hilang dengan sendirinya.
  • Membantu mengatasi masalah yang mempengaruhi sebahagian besar kulit. Ia juga menjadikan kulit lebih cantik secara estetik.
  • Tidak menyebabkan sensasi menyakitkan pada pesakit. Semasa pendedahan, seorang wakil seks yang lemah mungkin merasakan sedikit sensasi kesemutan, tetapi dalam hal ini tidak perlu menggunakan anestetik.
  • Membantu meremajakan kawasan di mana pesakit paling kerap mengalami kesakitan yang teruk. Prosedur ini dilakukan pada leher, décolleté, kulit di sekitar mata, iaitudi tempat-tempat di mana prosedur kosmetik lain tidak dapat dijalankan.

Selain positif, prosedur ini juga mempunyai kualiti negatif.

Contohnya, inilah prosedur:

  • Ia mempunyai kesan yang jauh lebih rendah berbanding dengan pembedahan konvensional. Biasanya kesannya berlangsung selama 5 tahun, dan kemudian pesakit harus melakukan prosedur itu lagi.
  • Tidak akan membantu menghilangkan kedutan yang mendalam.
  • Ia mempunyai kos yang sangat tinggi. Sekiranya pesakit mengetahui bahawa dia tidak dapat mengatasi semua kekurangan dalam 1 prosedur, maka dia harus menyimpan sejumlah wang yang rapi untuk prosedur kedua.

Sebab dan petunjuk

Peremajaan wajah adalah prosedur yang berguna, tetapi tidak dapat dilakukan oleh semua seks yang lebih adil.

Sebagai contoh, ia dilakukan sekiranya seorang wanita mempunyai:

  • kedutan. Lebih-lebih lagi, prosedur ini membantu menghilangkan kedutan yang mendalam dan tidak mendalam;
  • perubahan yang berkaitan dengan usia pertama pada kulit;
  • penurunan warna kulit;
  • kulit yang heterogen;
  • banyak tahi lalat, ketuat;
  • banyak corak vaskular dilokalisasikan di permukaan wajah;
  • Bintik gelap.

Dan juga prosedur ini membantu mengecilkan pori-pori yang membesar, menghilangkan bintik hitam dan jerawat.

Jenis, kaedah dan prinsip pembedahan peremajaan laser

Secara konvensional, peremajaan wajah laser dibahagikan oleh wanita kepada beberapa jenis utama.

Wanita boleh menghabiskan:

  1. Peremajaan ablatif pecahan. Operasi seperti ini sangat biasa di kalangan rakyat. Ia membantu menghilangkan kecacatan kecil. Lebih-lebih lagi, pakar mempunyai kesan titik pada kawasan masalah dengan laser. Sekiranya seorang wanita mempunyai banyak kecacatan yang berbeza, maka prosedur itu dilakukan secara berkala. Biasanya kursus merangkumi 6-7 prosedur. Lebih-lebih lagi, proses pembentukan sel baru bergantung pada zon di mana impak dilakukan. Pada sesetengah wanita, integriti tisu bersebelahan juga menderita semasa prosedur. Dan bagi sesetengah wanita, dia sama sekali tidak menderita.
  2. Biorevitalisasi laser. Semasa prosedur, doktor secara berkesan dan cepat menghilangkan kedutan yang mendalam, bekas luka lama, tetapi tidak melakukan campur tangan pembedahan sepenuhnya untuk seks yang lebih adil. Pada masa yang sama, semasa operasi, doktor bertindak dengan impuls jangka pendek pada lapisan atas epidermis. Berkat ini, sel-sel membelah dengan lebih cepat, proses pengeluaran kolagen oleh badan diaktifkan, kulit yang rosak dipulihkan. Kain baru yang terbentuk kelihatan segar, diperbaharui, elastik, mereka mempunyai struktur yang sama sekali baru. Semasa prosedur, pakar menggunakan penyediaan khas ke permukaan kulit, yang, dengan menggunakan sinar laser, dengan cepat menembusi lapisan epidermis yang dalam. Sehingga kulit dilembabkan, keadaannya bertambah baik.
  3. Peremajaan tidak ablatif. Prosedur ini berbeza dengan kesan di mana doktor menggunakan sinar laser panjang konvensional. Kesan seperti itu bukan sahaja membantu menghilangkan perubahan yang berkaitan dengan usia, tetapi juga menghilangkan parut, jerawat, dan bintik-bintik usia. Lebih-lebih lagi, semasa prosedur, beberapa kekurangan yang terdapat di permukaan wajah dihilangkan sekaligus.
  4. Laser muncul semula. Prosedur ini dilakukan dengan laser nilam atau erbium. Sinar mempunyai kesan ringan pada kulit, membantu memberikan kulit yang lebih cerah dan mengembalikan keanjalannya. Prosedur ini membantu menghilangkan jerawat, untuk mengetatkan oval wajah.
  5. Mengupas. Prosedur ini dilakukan dengan laser karbon dioksida atau erbium. Tetapi ketika menggunakan laser karbon dioksida, bekas luka mungkin muncul pada seks yang lebih adil. Rasuk Erbium mempunyai kedalaman penyisipan yang lebih dangkal, tetapi hanya membantu menghilangkan kawasan mati yang dilokalisasikan di permukaan kulit. Prosedur ini berlangsung selama 30 minit. Tetapi anda perlu melakukan sekurang-kurangnya 3 prosedur dan selang waktu antara pendedahan sekurang-kurangnya 5 hari.
  6. DOT atau termolisis optik dermal. Ini adalah prosedur yang benar-benar baru yang membantu seorang wanita untuk meremajakan kulitnya. Dan kesan seperti itu membantu menghilangkan ketidaksempurnaan yang terdapat pada kulit di sekitar mata. Dalam kes ini, rasuk tertanam pada kedalaman cetek, oleh itu, semua pendedahan dilakukan menggunakan sinar laser erbium. Ini mempunyai kesan titik pada kawasan masalah, sehingga prosedur menjadi kurang berbahaya bagi manusia. Untuk mencapai kesan yang diinginkan, cukup hanya melakukan 1 sesi.
  7. Pemulihan semula pecahan. Ini adalah prosedur laser yang membantu menyingkirkan zarah kulit lama. Kesan ini membantu meningkatkan keanjalan, warna kulit, menjadikannya lebih segar, dan wajah orang itu kembali tenang. Semua parameter yang diperlukan untuk peranti ini dipilih terlebih dahulu oleh doktor di komputer. Berkat ini, operasi ini dianggap selamat. Selepas prosedur sedemikian, kulit menjadi lebih halus, permukaan wajah dilicinkan, memperoleh semua sifat yang terdapat pada kulit baru dan baru.

Perubahan berkaitan dengan usia pertama muncul tepat pada kulit di sekitar mata. Di sinilah kedutan pertama, beg terbentuk dalam hubungan seks yang lebih adil, dan kulit kendur. Tanda-tanda ini membuat seorang wanita lebih tua, tetapi wanita itu tidak dapat menjalankan prosedur kosmetik perkakasan.

Pada masa ini, pemecahan cahaya pecahan adalah permintaan khusus di kalangan warga negara, keranaini adalah kaedah pembetulan yang mudah dan selamat, setelah itu komplikasi hampir tidak pernah muncul pada pesakit.

Selepas prosedur ini:

  • saiz liang yang dikurangkan;
  • kulit menjadi lebih sekata dan memperoleh warna semula jadi;
  • seks yang lebih adil tidak lagi dapat melihat tanda-tanda penuaan pertama di wajahnya;
  • rangkaian vaskular dihapuskan sepenuhnya;
  • hampir tidak ada bintik usia yang kelihatan;
  • kulit menjadi lebih lembut. Selain itu, produk kosmetik tambahan tidak diperlukan.

Di samping itu, peremajaan wajah laser dilakukan dengan laser yang berbeza.

Hasilnya selepas prosedur peremajaan kulit wajah laser

Laser yang digunakan:

  • Karbon dioksida CO2. Ini adalah jenis rawatan yang paling mudah dicapai, yang mempunyai intensiti yang sangat baik. Selepas pendedahan sedemikian, kulit kelihatan licin dan anjal. Selain itu, laser seperti itu membantu menghilangkan tahi lalat, ketuat, dan kedutan halus. Juga, laser membantu menghilangkan tahap awal barah.
  • Erbium. Ia kurang kuat, tetapi sangat tepat. Ia jauh lebih baik daripada karbon dioksida dan laser. Selepas pendedahan tersebut, pesakit tidak mengalami bintik usia. Laser seperti itu membantu menghilangkan kedutan yang terdapat di kulit berhampiran mata, dan juga membantu menghilangkan kedutan halus.
  • Diod. Ini adalah laser kosmetik yang paling terkenal. Ia memanaskan lapisan kulit yang dalam, mengaktifkan proses penghasilan kolagen dan elastin oleh badan.
  • Fraxel. Laser gas digunakan di sini. Ia mempunyai spektrum tindakan yang luas. Laser seperti itu meremajakan sel-sel wajah, mempercepat proses pertumbuhan semula mereka.

Di samping itu, semasa prosedur, yang berikut digunakan:

  • Laser vaskular. Ia membantu menyingkirkan urat labah-labah dan asterisk yang terdapat di permukaan kulit. Peranti dengan laser sedemikian terlebih dahulu menyejukkan kulit, jadi risiko luka bakar pada wanita diminimumkan. Lebih-lebih lagi, semasa prosedur, doktor mempengaruhi kawasan masalah bukan dengan satu, tetapi dengan beberapa sinar sekaligus. Salah satunya adalah sasaran yang lain. Dalam kes ini, hemoglobin memanas, kapal ditutup, dan hilang dari permukaan kulit.
  • Laser Neodymium. Ini adalah laser yang sangat kuat yang menembusi lapisan kulit yang dalam. Laser sedemikian membantu menghilangkan parut, parut, urat labah-labah.

Bersedia untuk prosedur

Seks yang lebih adil yang telah memutuskan untuk menjalani operasi mesti mempersiapkannya.

Mereka perlu:

  • selama 28-30 hari sebelum terdedah untuk menolak prosedur kosmetik, pendedahan cahaya matahari terbuka, solarium;
  • pergi ke luar untuk menggunakan pelindung matahari pada permukaan kulit;
  • menyerah kosmetik hiasan 2-3 hari sebelum pendedahan;
  • 1 hari sebelum operasi, tolak krim muka, kosmetik untuk merawatnya;
  • lulus analisis umum darah, air kencing. Ini akan membantu untuk mendedahkan proses keradangan tersembunyi yang berkembang di dalam badan.

Sebelum operasi, seks yang lebih adil mesti membersihkan wajahnya dari kilauan berminyak dan debu.

Tahap peremajaan wajah

Secara amnya, keseluruhan operasi terdiri daripada beberapa peringkat utama. Semasa itu, doktor menggunakan peralatan khas. Pakar menetapkan rejim suhu dan kedalaman penembusan sinar laser.

Doktor mesti menetapkan semua parameter dengan betul. Sekiranya ini tidak dilakukan, maka pesakit mungkin mengalami luka bakar termal, kulitnya mungkin mengalami kerosakan teruk. Untuk menyiapkan peralatan tersebut, doktor mesti mengetahui jenis kulit yang harus dikerjakannya, mengetahui ketebalan tisu kulit, kawasan kawasan yang dirawat. Tidak perlu berlebihan bagi doktor untuk mengetahui jenis cacat yang ingin dibetulkan oleh pesakit dan hasil apa yang ingin dilihatnya pada akhirnya.

Sekarang terdapat banyak syarikat yang menawarkan prosedur peremajaan laser kepada pengguna.

Rawatan dengan pancaran laser pada kawasan kulit wajah yang bermasalah

Secara umum, semua peranti mempunyai skema tindakan yang sama. Oleh itu, secara amnya, kesan prosedur yang dilakukan bergantung pada pengalaman dan kelayakan pakar.

Secara umum, prosedur untuk peremajaan wajah laser merangkumi peringkat berikut.

Inilah doktor:

  • Membersihkan kulit dengan lulur dari sel dan tisu mati.
  • Menerapkan gel yang mengandungi analgesik ke permukaan wajah. Ia digunakan sekiranya pesakit tidak bertolak ansur dengan kesakitan.
  • Dia mengambil seberkas panjang yang diperlukan dan memasukkannya ke kawasan masalah. Rasuk untuk setiap seks yang lebih adil dipilih secara individu.
  • Menggunakan bahan khas pada kawasan kulit yang dirawat. Ia akan mengurangkan risiko kegatalan pada wanita.
  • Memberitahu pesakit tentang bagaimana dia perlu menjaga kulitnya semasa pemulihan.

Sejurus selepas pendedahan, pesakit dapat kembali ke gaya hidupnya yang biasa.

Tidak perlu mengkaji lokasi salun di mana prosedur tersebut dilakukan. Lebih-lebih lagi, kos di setiap klinik akan berbeza dan bergantung kepada:

  • jenis peralatan yang digunakan;
  • mod operasi peranti;
  • jenis kesan dan hasil yang diingini;
  • kawasan yang diproses;
  • jenis kulit;
  • ubat terpakai.
Kesan laser pada kulit wajah

Sebelum prosedur, doktor mesti memeriksa, menemubual pesakit, menetapkan jumlah prosedur yang tepat yang perlu dilakukan oleh wanita itu. Lebih-lebih lagi, jumlah prosedur bergantung pada ukuran kecacatan itu sendiri.

Dan harganya juga bergantung pada jenis pendedahan yang perlu dijalankan.

Kontraindikasi

Walaupun blepharoplasty laser dianggap sebagai prosedur yang bermanfaat, tidak semua pesakit dapat melakukannya.

Sebagai contoh, dilarang sekiranya pesakit mempunyai:

  1. keradangan disetempat di tempat yang berada di bawah kesan laser;
  2. psoriasis dan pelbagai penyakit lain yang terdapat di permukaan kulit;
  3. neoplasma jinak dan malignan. Lebih-lebih lagi, lokasi mereka tidak memainkan peranan khas di sini.

Formasi dan penyakit jinak merangkumi:

  • fibroma, perkembangan fibromatosis;
  • histiocytoma berserat;
  • lipoma;
  • leiomyoma dan rhabdomyoma;
  • hemangioma, hemangioma rumit;
  • tumor sel gergasi;
  • neuroma, ganglioneuroma.

Tumor malignan termasuk:

  • fibrosarcoma;
  • histiocytoma berserabut malignan;
  • liposarcoma;
  • leimiosarcoma;
  • abdomyosarcoma;
  • angiosarcoma;
  • sarkoma sinovial;
  • schwannoma malignan;
  • ganglioneuroblastoma.

Di samping itu, prosedur tidak boleh dilakukan sekiranya:

  • seks yang lebih adil baru-baru ini mengalami pengelupasan kimia. Hendaklah berlalu 2 minggu selepas pendedahan terakhir;
  • wanita itu mengalami gangguan pembekuan darah, penyakit autoimun, diabetes mellitus jenis 1;
  • seks yang lebih adil mempunyai tekanan darah tinggi, iskemia, masalah mental;
  • pesakit mengambil ubat yang meningkatkan kepekaan terhadap sinaran ultraviolet;
  • wanita itu berisiko terbentuk parut keloid pada dirinya;
  • pesakit mempunyai sejarah vitiligo;
  • seorang wanita sedang mengandung anak atau menyusu.

Wanita yang, setelah peremajaan kulit laser, pergi ke negara-negara panas, perlu meninggalkan pengelupasan dangkal atau tengah. Lebih-lebih lagi, dari tarikh pendedahan terakhir oleh wanita hingga tarikh peremajaan laser pada kulit wajah, 14 hari harus berlalu. Dan jika dia tidak memperhatikan peraturan ini, maka dia mungkin mengalami luka bakar, kerengsaan, kemerahan yang teruk pada kulit wajahnya. Dia perlu pergi ke juru kecantikan lagi.

Pemulihan selepas pembedahan

Gadis sebelum dan selepas peremajaan wajah laser

Selepas operasi, seks yang lebih adil harus memantau kulitnya dengan teliti.

Setiap hari dia harus melakukan prosedur berikut.

Dia memerlukan:

  • Bersihkan permukaan wajah dengan bersih. Sebaiknya gunakan bahan kosmetik ringan tanpa alkohol, wangian.
  • Sapukan tonik ke seluruh wajah.
  • Sapukan krim siang pelembap. Pada waktu malam, seorang wanita perlu menggunakan krim malam berkhasiat pada kulitnya.

Selepas operasi, seorang wakil wanita diminta untuk mengikuti semua cadangan doktor.

Dia tidak boleh:

  • basah atau wap kulit wajah;
  • lawati kolam renang, sauna, mandi;
  • berjemur di bawah cahaya matahari terbuka;
  • lawati solarium. Anda harus melepaskannya selama 1 bulan;
  • lakukan prosedur kosmetik lain yang boleh mencederakan kulit yang rosak;
  • mengambil antibiotik, ubat yang mengandungi bahan hormon yang tidak diresepkan oleh pakar;
  • menceburkan diri dalam sukan aktif. Ia meningkatkan aliran darah ke kulit wajah. Selepas bersukan, suhu badan pesakit boleh meningkat dengan mendadak, dan kesihatannya mungkin merosot dengan mendadak.

Di samping itu, pesakit tidak boleh berada dalam angin kencang dalam jangka masa yang lama. Selepas operasi, kulit sangat sensitif, dan angin kencang hanya boleh membahayakannya. Dia juga harus melepaskan kosmetik hiasan, asas.

Hari-hari pertama selepas operasi, pesakit disyorkan untuk menggunakan krim khas pada kulit.

Kemerahan kulit wajah di tempat pendedahan pada hari-hari pertama selepas pembedahan dianggap normal. Salap, krim boleh disapu pada kulit.

Sekiranya kulit pesakit memperoleh warna yang normal, maka dia dapat menggunakan krim yang mengandung asam hyaluronik ke permukaan wajah.

Sangat berbahaya untuk menggunakan kompres berasaskan alkohol. Kerak yang dihasilkan tidak boleh terkoyak, tergores, terkoyak. Ini akan meningkatkan risiko sel berjangkit memasuki luka dan parut.

Tetapi jika seorang wakil seks yang lemah tidak mengikuti semua cadangan doktor, maka dia mungkin mengalami komplikasi.

Sebagai contoh, dia boleh:

  • gatal-gatal yang teruk, bintik-bintik merah pada kulit muncul;
  • menukar struktur permukaan kulit;
  • pengelupasan teruk muncul;
  • suppuration muncul. Selalunya muncul ketika jangkitan masuk ke luka.

Sekiranya sebelum operasi wakil seks yang lebih lemah tidak memberitahu doktor mengenai kontraindikasi, alahan, penyakit kronik, maka risiko dia mengalami komplikasi berbahaya meningkat.

Hasil selepas prosedur

Kesannya dapat dilihat selepas prosedur pertama, tetapi kerana edema, seks yang lebih adil tidak akan dapat benar-benar menilaiinya. Kekerapan prosedur bergantung pada keadaan kulit wanita, kesihatan umum, sama ada dia mengalami perubahan berkaitan dengan usia, kedutan dalam, jerawat.

Tetapi secara umum, wanita itu mempunyai 3-4 sesi, maka ada selang waktu 1-2 bulan. Kemudian dia boleh melakukan 1 prosedur setiap tahun.

Lebih-lebih lagi, seorang wanita:

  • kulit diremajakan secara visual, hilang beberapa tahun;
  • parut dan bekas luka lain yang ada dihilangkan;
  • menghilangkan jerawat, jerawat;
  • kedutan halus dihilangkan, dan yang mendalam menjadi kurang ketara;
  • kulit bertambah baik, bintik-bintik usia dihilangkan;
  • bujur muka diluruskan.

Ringkasnya: setiap wanita dapat menjadikan dirinya muda dan cantik semula. Tetapi sebelum prosedur, lebih baik menimbang kebaikan dan keburukan, baca ulasan wanita lain mengenai prosedur yang mereka lakukan, klinik, dan doktor. Pilihan klinik harus didekati dengan penuh tanggungjawab. Jangan perhatikan klinik-klinik di mana prosedur ini dilakukan dengan kos yang terlalu rendah. Ini mungkin merupakan cara pemasaran yang digunakan klinik untuk menarik pelanggan baru. Sebenarnya, semuanya mungkin berbeza sama sekali dengan apa yang dinyatakan oleh laman web ini. Dan selain kekecewaan, seks yang lebih adil di klinik seperti ini tidak dapat mengharapkan apa-apa lagi. Lebih baik mendaftar untuk berunding dengan pakar kecantikan yang berpengalaman yang dapat memberi nasihat wanita yang sangat baik dan bahkan memberi nasihat kepada klinik di mana pesakit dapat menjalankan prosedur dengan kualiti yang tinggi.