Cara meremajakan wajah anda

topeng muka yang menyegarkan

Masa tidak henti-henti. Melihat pantulannya di cermin, seorang wanita semakin memperhatikan tanda-tanda layu. Bagaimana untuk meremajakan wajah anda apabila tidak ada wang "tambahan" untuk pergi ke salun? Mungkin beralih ke ubat tradisional akan membantu mencari jawapannya, dan sekurang-kurangnya sedikit melambatkan munculnya kedutan baru, kulit kendur. Anda perlu memulakan keremajaan dengan sikap positif. Di dalam otak timbul pemikiran mengenai usia tua. Akibatnya, terdapat pemikiran mengenai kedutan masa depan, uban.

Cuba hentikan sedikit masa! Grand Duchess mengatakan bahawa dia selalu berusia 29 tahun dan tidak setahun lebih tua. Apabila otak mempunyai sikap dalaman untuk tetap muda, maka seluruh tubuh akan menyelesaikan masalah ini. Ini akan membantu melambatkan, melambatkan jam biologi. Kosmetik, pemilihan pakaian dan aktiviti fizikal akan menjadi penolong yang baik. Penjagaan diri membantu anda dalam keadaan fizikal yang baik.

Untuk prosedur kosmetik di rumah, anda perlu mencari bukan sahaja masa, tetapi juga kekuatan. Mereka membuat kita kelihatan baik dalam apa jua keadaan. Bukankah itu motif?

Ini boleh menjadi apa sahaja: keinginan untuk menyenangkan seseorang, orang tertentu atau persaingan dengan rakan sekerja dalam bidang kecantikan dan kecantikan. Oleh itu, apa yang "diresepkan" oleh psikologi dan pakar kosmetik untuk peremajaan? Pertama sekali, gunakan kosmetik berkualiti tinggi.

Cara menceriakan wajah anda di rumah

  • Pencucian kontras akan membantu menyegarkan wajah anda di rumah. Mereka bermula dengan air suam, bergantian dengan air sejuk. Ulangi empat hingga lima kali.
  • Anggur dalam dos kecil akan menjadi ramuan awet muda yang sebenar. Ia disediakan dengan cara khas. Daun lavender kering dan daun sage ditambahkan ke dalam liter anggur merah kering, diletakkan di tempat yang gelap dan sejuk. Selama dua minggu, elixir pemuda ditekankan, gemetar dari semasa ke semasa. Dan komposisi siap ditapis dan diminum 30 g-50 g sebelum makan selama setengah jam.
  • Tidak mempunyai masa untuk pergi ke gim? Untuk peremajaan, mahukan senaman yoga sederhana, yang merupakan kaedah terbaik untuk mengembalikan tenaga dalaman. Walau bagaimanapun, beberapa postur merangsang peredaran darah dengan cara yang khas dan melegakan kesesakan limfa. Contohnya, pegangan tangan dan kaki tangan, menurut orang timur, menyokong tenaga pemuda dalam badan. Sebagai kesan tambahan, penghentian keguguran rambut dan kuku rapuh dijanjikan. Dianjurkan untuk berada dalam pose yang dijelaskan selama 7-10 minit sehari.
  • Adakah anda ingin meremajakan wajah anda di rumah? Buat balsem anti-penuaan menggunakan wain putih dan bawang putih yang diperkaya. Kupas kepala bawang putih, tuangkan 200 ml wain dan rebus selama setengah jam. Cecair itu disejukkan dan dituangkan ke dalam bekas yang sesuai bersama dengan bawang putih. Mereka mengambil balsem sebagai ubat: tiga kali sehari, satu sudu teh 20-25 minit sebelum makan. Anda perlu minum selama tiga hari, diikuti dengan rehat mingguan. Tiga kursus diambil. Mengambil balsem membantu memperbaiki kulit dan memberi kesan positif pada fungsi pembiakan dan seksual seluruh badan.
  • Menyiapkan minuman seterusnya tidak memerlukan anggur, tetapi daun rosehip, strawberi dan raspberi. Tumbuhan mempromosikan sintesis estrogen, yang memberi kesan positif pada penampilan wanita. Ia melembapkan kulit, mengoptimumkan pengeluaran kolagen dan meningkatkan peredaran darah. Daripada daun raspberry, anda boleh membuat beri.
  • Topeng muka buatan sendiri tidak digunakan oleh pemalas sahaja. Ubat popular tidak boleh diabaikan. Masker protein mampu meremajakan wajah di rumah. Satu sudu teh madu dan beberapa sudu tepung dan campurkan dengan protein yang disebat. Campuran yang disediakan dengan cara ini digunakan selama 10-15 minit pada kulit wajah yang bersih, dan kemudian dibasuh dengan air suam.
  • Untuk topeng lidah buaya yang menyegarkan, diperlukan tanaman tiga tahun, yang diletakkan di dalam bekas dengan penutup yang ketat dan diletakkan di dalam peti sejuk di rak bawah. Jus diperah selepas dua minggu dan digunakan untuk menambah pelbagai topeng. Salah satunya disediakan seperti ini. Jus lidah buaya ditambahkan ke mana-mana krim berkhasiat dalam nisbah 1: 1, misalnya, satu sudu teh. Dalam bentuk termudah, topeng ini digunakan seperti berikut. Sapukan lapisan krim nipis, dan lap dengan jus aloe di atas. Muka dibasuh dengan air suam selepas 15 minit. Kursus dilakukan setiap hari, satu bulan.
  • Di antara resipi yang popular terdapat lotion perangsang yang membantu mencantikkan wajah di rumah. Untuk memasak, anda memerlukan satu sendok makan tunas atau daun birch muda. Setelah menyeduh segelas air mendidih, tambahkan soda di hujung pisau dan bersikeras semalaman. Pada waktu pagi, tapis dan lap bersama dengan tonik ais.
  • Youth adalah keanjalan kulit. Bagaimana menjaga keadaannya? Latihan wajah setiap hari akan mencegah pembentukan kerutan baru.
  • Secara berasingan, perlu menyentuh topik penurunan berat badan yang tajam, kekurangan gigi dan penglihatan yang buruk. Faktor-faktor ini boleh menyebabkan kulit kendur, kendur dan munculnya kedutan baru. Oleh itu, lebih baik menurunkan berat badan secara perlahan, menyelesaikan masalah pergigian ketika mereka muncul, dan memperbaiki masalah penglihatan dengan memakai cermin mata atau lensa.

Adakah anda mahu kekal muda selama bertahun-tahun? Cuba juga cara yang tidak konvensional. Pilih foto dari masa muda anda atau dari jangka masa di mana anda sangat menyukai penampilan anda. "Cuba" ke keadaan semasa anda.

Adalah mungkin untuk meremajakan wajah anda di rumah dengan mengenal pasti gambar anda sekarang dengan yang lebih awal. Nampaknya luar biasa, tetapi kekuatan imaginasi benar-benar dapat membuat keajaiban. Perlu dicuba, bukan?